Cum se face testarea COVID-19?

test coronavirus

Test faringe vs. test sânge. În prezent, testarea Covid-19 se poate face prin două metode: testul din faringe și testul din sânge.

Testul din faringe:

Test faringe vs. test sânge. Testul făcut din faringe (din gât) are o acuratețe de 96%. Arată antigenul.

Antigen înseamnă orice substanță care, odată ajunsă în organism, nu este recunoscută ca proprie și determină apariția unui răspuns imun, care vizează neutralizarea și eliminarea ei. Odată pătrunse în organism, antigenele pot determina:

• sinteza de anticorpi, care le recunosc specific
  • instalarea memoriei imunologice

Testul din sânge:

Testul COVID-19 făcut din sângele capilar (din deget) are o acuratețe de 88%.

Testul din sânge arată anticorpii, adică răspunsul organismului uman la antigen (în cazul de față noul coronavirus).

Ce arată testul din sânge?

Testul din sânge arată anticorpii IgM și IgG.

• Anticorpii IgM apar în timpul infecțieie acute. Ca la cele mai multe infecții acute, acești anticorpi dispar în 2 săptămâni.

Când sunt prezenți anticorpii  IgM, pacientul infectează și alți oameni, chiar dacă nu e simptomatic.

• Anticorpii IgG sunt cei care arată că ați făcut infecția – cu sau fără simptome – și acum aveți anticorpi protectori.

Spre exemplu, un nou născut al cărei mamă a făcut infecția în sarcină, are anticorpi IgG.

Dacă ați făcut infecția și v-ați vindecat, aveți anticorpi IgG.

Principalele simptome ale infecției sunt:

• febra – de la 37,7 grade Celsius se numește febră, poate fi simptom al infecției cu noul coronavirus.
  • tusea –  accesele de tuse din infecția cu COVID-19 nu sunt obișnuite, tusea se descrie drept seacă și ”se simte în piept”.
  • respirația dificilă

Foto: pixabay.com