Sucul de fructe, mai nociv decât prăjitura

Sucul de fructe, mai nociv decât prăjitura

Când a inventat fructele, natura a luat zahăr. Se numește fructoza. L-a diluat în apă și l-a combinat cu celuloză, adica fibre tari, imposibil de digerat de către oameni. În această variantă: zahăr plus apă plus fibre, deci fructe consumate ca atare, sunt perfecte. Sucul de fructe însă, mai nociv decât prăjitura. Vezi explicațiile!

 

Câte fructe să mănânc într-o zi?

Nu consumați mai mult de  500 de grame de fructe pe zi. Care ar fi explicația? În natură, dacă ați merge la cules, ar fi imposibil să gasiți mai mult de 500 de grame de fructe într-o zi. La aceste date naturale suntem adaptați.

De ce fructe și nu suc de fructe?

Când mancați fructul mestecându-l, nu există probleme pentru că fructoza se absoarbe lent în organism. În momentul în care extrageți fructoza pură din fruct – pentru ca asta înseamnă un fresh – aveți esența de fructoză din 3 fructe. Un pahar de suc  natural de fructe este echivalentul metabolic și caloric cu un pahar de bere! Fructoza, fie că e din suc de fructe sau din alcool, solicită foarte mult ficatul. Sucul de fructe, mai nociv decât prăjitura.

Detoxifierea cu fructe este doar o glumă fără sens 

În ficat, fructoza luată dintr-un suc de fructe sau din dulciuri, se transformă în grasime. Și așa apare ficatul gras sau steatoză hepatică. De aceea, detoxifirea cu fructe nu are nicio bază fiziologică. Este doar o invenție în scop de marketing. Prin sucul natural de fructe, consumat zilnic în așa zise cure de detoxifiere,  cresc triglicleridele (grăsimile circulante din sânge). Sunt grăsimi care se depun pe ficat și sunt grăsimile care lucreaza împreună cu colesterolul și de depun pe vase.   Sunt create condițiile ideale pentru accident vascular și infarct miocardic.

Sucurile de fructe, nocive pentru copii

Nu dați sucuri de fructe copiilor pe motiv că sunt sănătoase. Sucurile proaspete  înseamnă o cantitate mare de fructoză care vine în contact cu un pancreas extren de tânăr, în formare. Pe un pancreas în formare, obiceiul înseamna diabet la vârste tinere și schimbarea metabolismului spre obezitate.

De ce o prăjitură și nu un fresh?

În ciuda performanțelor fantastice, creierul uman nu reușeste să numere caloriile care vin sub forma lichidă. Un suc de fructe e cea mai ușoară cale de îngrășare.  Așa că vreți ceva dulce? O prăjitură solidă e mai bună decât zahar sub forma lichidă, așa cum obțineți din suc natural de fructe. Un fresh de fructe are 6 lingurițe de zahăr, la fel o bautură carbogazoasă. 6 lingurițe de zahăr înseamnă 300 de kilocalorii. Adică o masă de prânz din… zahăr.

Concluzia: Sucul de fructe, mai nociv decât prăjitura.

 

Foto:  Photo Mix de la Pixabay

 

Leave a Reply

avatar
  Inscriete pt notificari  
Notify of