Poluarea vaginală. Ce înseamnă?

Ce este poluarea vaginala?

Prezervativ la fiecare contact sexual, ne spun medicii ginecologi. Și nu doar ca să vă protejeze de virusurile hepatitice B, C și de HIV. Prezervativul menține sănătatea aparatului genital feminin. Împiedică poluarea vaginală.

”Am întâlnit foarte des paciente extrem de tinere, care avuseseră un singur partener sexual. Și care aveau leziuni precanceroase ale colului uterin, cauzate de nenumărate tulpini de HPV. Și nu înțelegeau cum a fost posibil. Odată ce aveți contact sexual fără prezervativ, veți prelua de la partener toți microbii, pe care acesta i-a preluat de la toate partenerele sexuale anterioare”, spun dr. Ruxandra Dumitrescu, medic primar ginecolog.

Poluarea vaginală. Când apare?

Poluarea vaginală se produce odată cu primul contact sexual din viață, dacă nu folosiți prezervativ. Aceasta însemană că vă veți polua cu TOȚI microbii tuturor partenelor parterului dumneavoastră actual.

Un singur partener sexual poate însemna poluare vaginală de la mai mult de 10 persoane. Chiar dacă vă aflați la primul raport sexual din viață, dar partenerul dumneavoastră și-a început viața sexuală cu un timp înainte. De aceea, medicii insită să folosiți prezervativ la fiecare contact sexual. Raționamentul nu se referă doar la prevenirea apariției sarcinii, la prevenirea infectării cu HIV.

Poluarea vaginală. Sarcina

Infecțiile la vârstă mică cu bacterii precum infectiile cu gonococ, chlamydii, mycoplasme, lăsate netratate – nu dau simptome – afectează trompele uterine. Aceste organe,  distruse de infecții latente, nu mai sunt funcționale și, când vă doriți un copil, e imposibl să apară natural.

Poluarea vaginală. Trompele uterine

Trompele uterine sunt cele două organe în care are loc întânirea dintre spermatozoizi și ovule și fecundarea ovulului. Așa se formează viața. Ulterior, noua celulă, din care se va dezvolta embrionul, va migra spre uter și se va lipi în mucoasa acestuia, numită endometru.

Când inflamația persistă ăi e cauzată de infecâii netratate, apare lichdul în trompele uterine. Se numește boală inflamatorie pelvină. Trompele uterine sunt niște tuburi lungi, care au perișori microscopici. Aceștia  coordonează spermatozoizii să se întâlneacă cu ovulul. Apoi, în alt sens, vor conduce noua viață spre uter.

O infecție netratată va genera lichid cu celule inflamatorii în trompe. Așa nu doar că nu poate apărea sarcina, dar netratată boala, nici prin fertilizare in vitro nu e posibilă o sorinca. De ce? Lichidul cu celule inflamtorii este toxic pentru emc=brion.

Poluarea vaginală nu înseamnă secreții vaginale

Secrețiile vaginale sau scurgerile vaginale sunt un proces fiziologic. Au rol protector împotriva infecțiilor și rol de lubrifiere vaginală. Secretiile vaginale normale au aspect diferit în functie de vârsta ori de momentul ciclului menstrual. Sunt mai abundente în perioada de ovulație.

Foto: LJNovaScotia de la Pixabay