COVID-19: Vă pierdeți mirosul, stați în casă!

Pierderea mirosului. Statele Unite au cerut ca, pe ”lista instrumentelor de screening” pentru COVID-19, să se adăuge pierderea mirosului și a gustului. Academia Americană de Otolaringologie a spus că așa pot fi identificate noi infecții aflate la început.

Lipsa mirosului, numită medical anosmie,  a fost observată la pacienții cărora testul pentru COVID-19 le-a ieșit pozitiv. Dar nu au prezentat alte simptome. ”Dacă vă pierdeți gustul ori mirosul, stați în casă!”, spun experții americani. Academia Americană de Otolaringologie a făcut anunțul după ce o organizație profesională din Marea Britanie a observat că lipsa mirosului este un simptom al COVID-19.

Pierderea mirosului. Cauze frecvente:

În mod frecvent, în timpul virozelor respiratorii se pierd atât mirosul cât și gustul. Lipsa mirosului apare și în polipoza nazală, în sinuzită sau în unele tumori cerebrale, situate lângă centrul mirosului din creier.  Tulburările de miros și de gust sunt tratate, în mod obișnuit, de un medic ORL. O evaluare a tulburării mirosului include, de obicei, examinarea fizică a urechilor, nasului și a gâtului. Dacă în aceste zone anatomice nu sunt probleme, veți face un RMN cerebral (ca medicul să excludă tumori ale creierului).

COVID-19: Pierderea mirosului.

”Există deja dovezi din Coreea de Sud, China și Italia că un număr semnificativ de pacienți cu infecție dovedită de COVID-19 au dezvoltat anosmie, lipsa mirosului”, se arată în declarația experților americani. „În Germania, se raportează că, mai mult de 2 din 3 cazuri confirmate, au anosmie. În Coreea de Sud, unde testarea a fost largă, 30% dintre pacienții, care au ieșit pozitiv, au avut anosmia drept simptom principal. Acești pacienți nu au prezentat manifestări severe”.

Vă reamintim că, într-un studiu făcut în China și publicat pe 13 martie, aproximativ 200 de pacienți infectați au avut simptome digestive într-o primă etapă. De asemenea, o parte dintre pacienții chinezi au venit la medic pentru probleme cardiace și, ulterior, au descoperit că suferă de o infecție virală. Aceste simptome se pot adăuga la febră, tuse seacă, dureri în gât.

Sursa: cnn.com

Foto:  Myriam Zilles de la Pixabay