COVID-19: Paracetamol vs. ibuprofen

COVID-19: paracetamol vs. ibuprofen

Cele doua anti-inflamatoare nesteriodiene combat inflamația și febra. Care e mai bun? Discuția e aprinsă după de Ministrul Sănătății din Franța a spus pe Twitter că ”ibuprofenul e un factor agravant în infecția cu COVID-19”. Paracetamol vs. ibuprofen.

Ministrul Sănătății din Franța a spus pe Twitter că: ”ibuprofenul poate fi un factor agravant în cazul infecției cu COVID-19. În cazul în care aveți febră, luați paracetamol. Dacă sunteți deja sub tratament cu anti-inflamatoare nesteroidiene (paracetamol sau ibuprofen) consultați-vă medicul, dacă pare că aveți simptomele infectării cu COVID-19”.

Paracetamol vs. ibuprofen

Experții din domeniul sanitar englez vin să atace această afirmație. ”Pacienții cu simptome ușoare, determinate de coronavirus, trebuie să se odihnească, să bea multe lichide să ia paracetamol sau ibuprofen, ca să reducă febra, durerile asociate”.

Totuși, specialiști din Marea Britanie spun că e de preferat paracetamolul. Dr. Veran Jones, profesor virusologie, Universitatea din Reading: ”ibuprofenul poare pune picioarul pe frâna sistemului imunitar și poate încetini recuperarea. De asemenea, agravează simptomele pneumoniei virale. E recomandat paracetamolul în această etapă”.

Dr Charlotte Warren-Gash, profesor asociat la London School of Hygiene and Tropical Medicine, spune: ”anti-inflamatoarele, ca ibuprofenul, pot exacerba probleme cardiovasculare și probleme renale. Cei mai mulți pacienți care au decedat aveau probleme cardio-vasculare. Știm că anti-inflamatoarele nesteroidiene de tipul ibuprofenului  se prescriu cu mare precauție acestor pacienți”. Același medic a spus că un studiu din 2017 a arătat ”un risc mai mare de atac de cord la pacienții care au luat ibuprofen, în cazul unei infecții respiratorii”.

”Paracetamol pentru combatarea febrei” – este  prima recomandare, spune dr. Charlotte Warren-Gash.

Paracetamol vs. ibuprofen. Nu există suficiente probe!

Muge Cevik, cercetător la Universitatea St Andrews, citat de CNN Health, spune că ”încă nu există date știițifice care să arate că ibuprofenul accentuează simptomele asociate cu COVID-19”.

Pacetamolul e prima indicația în caz de febră, deoarece nu are posibilele efecte secundare ale ibuprofenului (nu irită mucoasa gastrică și nici nu are posibile efecte renale).

Foto:  Arek Socha de la Pixabay