Murăturile bat antibioticele!

Murăturile bat antibioticele!

Murăturile, vegetalele perfecte. Murăturile, borșul și lactatele fermentate sunt alimentele care colonizează și recolonizează tubul digestiv cu bacterii bune. Nu ar trebuie să lipsească din mesele zilnice. Sunt mai bune decît orice comprimat cu probiotice, după o cura cu medicamente antibiotice.

Pre-bioticele hrănesc bacteriile din intestin

În organismul uman există mai multe bacterii bune decât celule proprii. Aceste bacterii bune au nevoie de hrană. Se hrănesc cu fibre, adică cu celuloză. De aceea, cele mai bune alimene pre-biotice sunt legumele. Alimentele pre-biotice sunt, de fapt, baza alimentației bacteriilor alături de care trăim. O porție de legume zilnic pentru sănătatea bacteriilor bune! Murăturile bat antibioticele!

Pro-bioticele aduc bacterii vii în intestin

Dar  bacteriile sunt eliminate din tubul digestiv la fiecare scaun. Și trebuie înlocuite. Le înlocuiți cu alimente numite pro-biotice, care conțin bacterii vii. Alimentele pro-biotice sunt lactatele proaspete fermentate – iaurt, sana, kefir, lapte bătut, dar și brânzeturile fermentate, borșul și murăturile. Din nou, murăturile sunt atât pre-biotice cât și probiotice. Murăturile bat antibioticele!

Bacteriile comunică cu propriul creier

Alimentele vii, cu bacterii, colonizează și re-colonizează tubul digestiv. Aici, ele produc pentru organsimul uman – vitamina B6, vitamina B12 și vitamina K. Vitamina B12 este indispensabilă vieții. Celulele care au o rată mare de schimb (celulele sanguine, celulele pielii, celulele care tapetează aparatul respirator, celulele endometrului) au nevoi ede sinteză constantă de acizi nucleici. Vitamina B12 acționează la nivelul sintezei de acizi nucleici. În lipsa vitaminei B 12, apare anemia prin deficit de B12. Această substanță participă la formarea celulelor rosii (eritrocitelor).

Murăturile, vegetalele perfecte. Bacteriile bune din intestin dau informații creierului. Nervul vag inervează  tubul digestiv. Iar prin terminațiile acestui nerv, situate în intestin, dau creierului semnale: ce am mâncat, cât am mâncat, ce s-a absorbit și ce nu, ce a lipsit din mâncare. Datorită acestor informații, creierul transmite mai departe semnale conștiente:  Mi-e poftă de legume, mi-e poftă de iaurt, mi-e poftă de carne!

În tubul digestiv, bacteriile scot caloriile din alimente. De fapt, ele monitorizează valoarea calorică a alimentelor. 

Cum ajungem la exces de bacterii?

Niciodată prin exces de alimente care conțin bacterii. Excesul poate să apară prin capsule, medicamente cu bacterii, adică medicamene probiotice, recomandate după cure de antibiotice. Prea multe pot da un sindrom de suferință intestinală, asemănător cu sindromul de intestin iritabil.  După ce consumați antibiotice, ideal ar fi:

  • să aveți zilnic  o porție de legume  prospete, fierte ori murate (alimnte pre-biotice)
  • să consumați zilnic o porție de lactate proaspete fermentate de la producători diferiți. Murături, legume, frunze, fructe, excluderea imună

Murături, legume, frunze, fructe, excluderea imună:

Imunoglobulina A secretorie se gasește în mucoasa nasului, în secreţii respiratorii, în lacrimi, salivă, secreţii gastrointestinale şi urogenitale. La nivelul nasului, această substanță se cuplează cu microbii, care vin prin aer. Și îi împiedică să adere la mucoasa respiratorie umană. Cuplându-se cu substanțele străine înseamnă că le recunosc în prealabil. Fenomenul se numește excludere imună. IgA reprezintă 10-15% din totalul imunoglobulinelor.

  • IgA (apărare de barieră, situată în mucoase) este mai bună la persoanele care fac excerciții moderate. Dacă IgA este scăzut, riscul unei infecții respiratorii creste.
  • Imunoglobulina A secretorie e stimulată dacă aveți zilnic pe masă legume (fierte, crude, la cuptor). Fibrele din legume vor fermenta în intestin si, prin procesul de fermentare, rezultă acizi grași, Aceștia vor fi preluati de sânge. Odată ajunși în circulație, vor produce imunoglobulina A secretorie. Adică apararea din arborele respirator va fi mai mare. Legume (proaspete sau gătite, murături), cereale, fructe (proaspete sau uscate) trebuie să existe în alimentația zilnică!

Foto: pixabay.com/ro

 

Leave a Reply

avatar
  Inscriete pt notificari  
Notify of