OMS: Îngrijire pacient cu COVID-19

OMS: îngrijirea la domiciliu pacient COVID

Pacienții cu simptome ușoare pot fi tratați acasă – spune Organizația Mondială a Sănătății care, precizează, punctual, măsurile de igienă care trebuie luate într-o locuință cu un pacient infectat cu COVID-19. Situația poate fi posibilă și în România, dacă numărul cazurilor crește alarmant și în spital vor fi tratate doar cazurile grave. Îngrijirea la domiciliu.

Iată recomandările  OMS pentru siguranță, dacă îngrijiți un pacient infectat cu COVID-19, cu simptome ușoare și fără alte boli cardiace și pulmonare, insuficiență renală ori imunosupresie cauzată de alte afecțiuni. O cale de comunicare cu spitalul va fi disponibilă pe toată perioada simptomatică, recomandă OMS. Persoana care îngrijește pacientul trebuie să fie una singură – un adult sănătos.

OMS: Îngrijirea la domiciliu. Baia

Pacienții, dar și familiile acestora, trebuie să respecte următoarele reguli:

• Pacientul trebuie să stea, pentru 2 săptămâni cel puțin, într-o cameră bine ventilată, cel mai bine ar fi să aibă acces la balcon. Va sta singur în cameră.
  • Baia folosită trebuie igienizată cu soluție din clor după fiecare utilizare. Clorul pentru uz casnic este eficient, soluția se face astfel: 1 parte clor, 9 părți apă. Vezi cum se prepară aici!
  • Se igienizează chiuveta,WC-ul, dușul cu soluție din clor, și se lasă geamul larg deschis.
  • Se igenizează clanțele camerei în care stă pacientul, dar și clanțele băii.
  • Igienizați mâinile după ce folosiți toaleta.
  • Mănușile de menaj cu care igienizați baia, se curăță apoi cu soluție de clor și pot si refolosite.

OMS: Îngrijirea la domiciliu. Bucătăria

• Ideal ar fi să îi aduceți mâncare în cameră și să nu folosească bucătăria comună.
  • Spălați-vă mâinile înainte de a prepara masa, înainte de a mânca, după ce folosiți toaleta.
  • Tacâmurile pacientului se pun, după utilizate, într-un vas de plastic cu o soluție de clor. Vezi cum se prepară! Apoi se clătesc cu apă și pot fi reutilizate.

OMS: Îngrijirea la domiciliu. Hainele pacientului

• Utilizați lenjerie nouă de pat.
  • Hainele se pun într-un  sac de plastic și se spală la 60-90 de grade Celsius, cu detergent obișnuit. Hainele se pun de către pacint direct în sac, nu se ridică de persoana care îl îngrijește.
  • Spălați zilnic, cu o soluție de clor,  cu geamul larg deschis, tăblia patului pacientului și altă mobilă cu care acesta vine în contact.

Recomandări speciale:

• Periuța de dinți a pacientului se pune într-un recipient de plastic, cu o soluție de clor, după fiecare utilizare
  • Nu împărțiți cu pacientul: țigări, tacâmuri, pasta ori periuța de dinți, prosoape, lenjerie de pat!

Persoana care a avut grijă de pacient trebuie să stea în izolare  14 zile, după expunere, chiar dacă nu are simptome. Organizația Mondială a Sănătății a declarat ieri, 16.02.2020, că un pacient vindecat trebuie supravegheat încă 14 zile. Aceste măsuri de siguranță se mențin așadar timp de 30 de zile.

Sursa: Organizația Mondială a Sănătății

Foto: Erika Varga de la Pixabay