De ce să mă vaccinez, dacă am făcut COVID?

vaccinare după COVID 19

O persoană poate dezvolta imunitate – capacitatea de a rezista la infecție – după ce a făcut boala sau după ce a primit un vaccin. Cu toate acestea, protecția imunitară nu este egală.

Trei aspecte diferă între imunitatea după vacin si imunitatea după infecția naturală cu SARS COV 2.

• puterea răspunsului imun
  • durata de timp a protecției
  • variația răspunsului imun

Vaccinurile  oferă o imunitate mai sigură și mai fiabilă decât infecția naturală.

Imunitatea după infecție este imprevizibilă

Imunitatea vine din capacitatea sistemului imunitar de a-și aminti o infecție. Folosind această memorie imună, organismul va ști să lupte dacă se întâlnește din nou cu virusul.

• Anticorpii sunt proteine care se leagă de virus și pot preveni infecția.
  • Celulele T  dirijează și îndepărtează astfel celulelor infectate deja și virusurile deja legate de anticorpi.

Anticorpii si celulele T sunt doi dintre principalii jucători, care contribuie la imunitate.

După o infecție cu SARS-CoV-2, anticorpii  și limfocitele T pot fi suficient de puternice pentru a oferi protecție împotriva reinfectării.

Cercetările arată că 91% dintre persoanele, care dezvoltă anticorpi împotriva coronavirusului, au riscuri infime să fie infectate din nou timp de șase luni, chiar și după o infecție ușoară.

Persoanele care nu au avut simptome în timpul infecției sunt, de asemenea, susceptibile să dezvolte imunitate, deși tind să producă mai puțini anticorpi decât cei care au avut simptome.

Pentru unii oameni, imunitatea naturală poate fi puternică și durabilă.

Problema este că nu toată lumea va dezvolta imunitate după o infecție cu SARS-CoV-2.

• 9% dintre persoanele infectate nu au anticorpi detectabili
  • 7% dintre oameni nu au celule T, care recunosc virusul la 30 de zile de la infecție.

Pentru persoanele care dezvoltă imunitate după boală, puterea și durata protecției variază foarte mult.

5% dintre oameni își pot pierde protecția imunitară în câteva luni.

Fără o apărare imunitară puternică, aceste persoane sunt susceptibile la reinfecție.

• O persoană reinfectată poate, de asemenea, să transmită coronavirusul chiar și fără să se simtă rău.
  • Acest lucru ar putea pune familia în pericol.

Vaccinarea oferă protecție fiabilă

Vaccinurile COVID-19 generează atât răspunsul anticorpilor, dar și a celulelor T – fenomenul este mult mai puternic și mai consistent decât imunitatea la infecția naturală.

• Un studiu a constatat că, la patru luni de la primirea primei doze de vaccin Moderna, 100% dintre persoanele testate aveau anticorpi împotriva SARS-CoV-2. Aceasta este cea mai lungă perioadă studiată până acum.
  • Într-un studiu privind vaccinurile Pfizer și Moderna, nivelurile de anticorpi au fost, de asemenea, mult mai mari la persoanele vaccinate decât la cei care și-au revenit după infecție.
  • Un studiu realizat în Israel a arătat că vaccinul Pfizer a blocat 90% din infecții după ambele doze – chiar și cu o variantă prezentă în populație.
  • O scădere a infecțiilor înseamnă că este mai puțin probabil ca oamenii să transmită virusul persoanelor din jurul lor.

Vaccinurile COVID-19 nu sunt perfecte, dar produc răspunsuri puternice de anticorpi și celule T, care oferă un mijloc de protecție mai sigur și mai controlat decât imunitatea naturală.

Infecția plus vaccinarea

Un nou studiu a arătat că vaccinarea după infecție produce de șase ori mai mulți anticorpi decât un vaccin în sine.

Dar imunitatea la vaccin este mai sigură și mai controlabilă.