Stresul provoacă febră!

Cum apare febra din cauza stresului?

Cum apare febra psihogenă? În această perioadă de izolare, rulați în minte toate fricile pe care le-ați avut vreodată? Respirația devine rapidă, tensiunea crește. Și apare febra! Nu din cauza virusului!

Aceste răspunsuri fiziologice (tensiunea mărită, respirația rapidă, febra) sunt mecanisme conservate în evoluție. Pregătesc corpul pentru cele două situații în care e proiectat să facă fată: luptă sau fugi! Un răspuns-cheie în ambele situații e creșterea temperaturii corporale!

Cum apare febra? 

Stresul emoțional provoacă așa numita ”febră psihogenă” la multe specii de mamifere, de la rozătoare la om. Care este mecanismul neuronal care stă la baza acestui fenomen?

Potrivit unei lucrări din 2004, neuronii declanșează febră folosindu-se de grăsimea brună. Acest tip de grăsime este bun și poate genera căldură, atunci când e nevoie. În cazul mamiferelor, neuronii dintr-o zonă a trunchiului cerebral, dar și cei din hipotalamus se conectează la grăsimea brună, ca să crească temperatura corporală. În mod neașteptat, activarea acestei căi a crescut ritmul cardiac și tensiunea arterială. Cum apare febra psihogenă în cazul nostru? La om, stresul psihologic implică o înțelegere a situațiilor complicate și, prin urmare, necesită instrucțiuni și din regiuni ale cortexului creierului, care este implicat în cunoaștere.

Exercițiile de respirație scad febra

Pentru că, în cazul stresului, crește temperatura corporală, se intensifică respirația, crește tensiunea, e de ajutor să vă calmați concentrându-vă pe respirație. Și să respirați, de câteva ori, abdominal. Cum? Inspirați pe nas, vă asigurați că duceți aerul înapoi în abdomen. Rețiți câteva secunde și expirați apoi pe gură. Se oxigenează creierul și aveți posibilitatea de a relaxa corpul.

Concluzia psihologilor de la Universitatea Harvard: Nu credeți tot ce gândiți!

În aceasta perioadă e important să nu credeți tot ceea ce gândiți! De ce? Studii spun că mintea unui om obișnuit, într-o perioadă obișnuită, produce în medie pe zi între 12.000și 60.000 de gânduri, iar 85 % din gânduri au conținut negativ. Asta înseamnă că, dacă veți crede tot ceea ce mintea produce în această perioadă, e ușor sa dezvoltați tulburări de anxietate, tulburări de depresie. Dacă reușiți să recunoașteți  că gândurile nu sunt fapte, ci doar trăiri, reușiți să creați spațiu între gânduri și propria persoană, pentru a nu fi copleșiți de îngrijorări, spune Universitatea Harvard.

Foto: pixabay.com/ro

Leave a Reply

avatar
  Inscriete pt notificari  
Notify of