COVID-19: Principalele simptome. Cum se simt?

Febră, tuse, respirație dificilă, dureri musculare, oboseală. Care sunt diferențele COVID-19 vs. gripă – ne spun experții americani.

Febră:

Febra este un simptom cheie, spun specialiștii. Temperatura normală se situează între de 36,5 -37 grade Celsius. Temperatura nu se măsoară dimineața, ci după-amiaza târziu. De la 37,7 grade Celsius se numește febră. Poate fi simptom al infecției cu noul coronavirus.

Tuse:

Tusea este un alt simptom cheie, dar accesele de tuse din infecția cu COVID-19 nu sunt obișnuite. Tusea se descrie drept seacă și ”se simte în piept”. ”Tusea pare că provine de la nivelul sternului (arată ca tuburile bronșice sunt inflamate)”.

COVID-19 vs. gripă. Respirație dificilă:

Aceasta este o manifestare gravă. Respirația dificilă poate apărea și fără tuse. ”Pieptul se simte ca și cum ar fi strâns. Aerul nu intră suficient de adânc”, spun experții americani. În acest moment, sunați la numărul de urgență 112.

COVID-19 vs. gripă. Simptome de gripă:

Există și alte posibile simptome, care apar frecvent în gripă: durere de cap, dureri musculare și articulare, oboseală accentuată, tulburări digestive. Pot apărea și în infecția cu COVID-19.

COVID-19 vs. gripă. Simptome de alergie:

Alte simptome sunt asemănătoare alergiei: nas care curge apos, strănut. Pot apărea și în infecția cu COVID-19.

Dacă aveți aceste simptome. Ce faceți?

Dacă sunteți gravidă, sunați-vă medicul!

Dacă aveți peste 60 de ani, vorbiți cu medicul dvs.!

Indiferent de vârstă, dacă suferiți de: diabet, hipertensiune, insuficiență cardiacă, boli pulmonare (inclusiv astm), boli severe de rinichi, sunați-vă medicul!

Dacă sunteți în cure de chimioterapie, sunați-vă medicul!

Daca aveți boli auto-imune, sunați-vă medicul!

Dacă suferiți de obezitate – indice masă corporală peste 40 – sunați-vă medicul!

Sursa: cnn.com

Foto: mohamed Hassan de la Pixabay