COVID-19: fără antibiotice

De ce să nu iau antibiotice? Antibioticele  se prescriu în tratamentul infecțiilor produse de bacterii. Nu au impact asupra virusururilor. COVID-19: fără antibiotice!

Bacteriile sunt microorganisme vii, cu activitate metabolică tot timpul vieții lor. Pot fi distruse cu anti-biotice. Virusurile nu aparțin lumii vii. Ca să prindă viață, au nevoie de o gazdă vie (om, animal). Virusul se tratează cu anti-virale. Niciodată cu anti-biotic. Organizația Mondială a Sănătății spune că există 3 tipuri de acțiuni dăunătoare în contextul pandemiei cu un coronavirus:

• să fumați
  • să luați antibiotice
  • să purtați mai multe măști în același timp

Organizația Mondială a Sănătății. COVID-19: întrebări principale:

COVID-19: fără antibiotice! Cum se  răspândește virusul?

• De la o persoană bolnavă la alta. Dacă respirați direct aerul în care a expirat, a strănutat sau a tușit o persoană infectată cu COVID -19. De aceea, se păstrează distanța de 1 metru față de o altă persoană.
  • De pe suprafețe infectate. Virusul rezista pe suprafețe nedesinfectare 2-3 zile. Dacă le atingeți, apoi vă atingeți ochii, gura, nasul, virusul se poate transmite. Cercetătorii de la institulele naționale de sănătate din SUA spun că virusul supraviețuiește 3 zile pe oțel. 24 de ore pe carton ori hârtie, 4 ore pe cupru.
  • În aer, COVID-19 poate supraviețui până la 3 ore.

Virusul se răspândește prin aer?

Studiile de până acum arată că virusul se poate transmite dacă vă intră în nas particule din fluidele respiratorii ale unui persoane infectate.  Nu se știe încă dacă prin aer e posibil să fie răspândit.

Se transmite de la o persoană care nu are simptome?

Principalul mod în care se transmite este de la o persoană care tușește, strănută și eliberează în apropierea dumneavoastră particule virale. Riscul să luați boala de la o persoana fără niciun simptom respirator e mic. Dar cele mai multe persoane infectate cu COVID-19 dezvoltă doar simptome ușoare – tuse ușoară.  Simptomele ușoare fac parte din fazele inițiale ale bolii. Aceste persoane pot transmite boala, chiar dacă nu se simt rău!

Pot să mă infectez din fecalele unui bolnav cu COVID-19?

Riscul este extrem de mic. Investigațiile epidemiologice inițiale au arătat ca virusul rezistă în fecalele unei persoane infectate. Dar nu se poate trasmite mai departe. Dar e precaut:

• după ce mergeți la toaletă, spălați-vă bine mâinile cu apă și săpun, timp de 20 de secunde
  • înainte să mâncați, spălați-vă din nou mâinile cu apă și săpun

Cât durează perioada de incubație?

Perioada de incubație înseamnă perioada de când ați intrat în contact cu virusul până când începeți să aveți simptome. Perioada de incubație pentru COVID-19 este de 1-14 zile. Cei mai mulți dintre oamenii infectați au avut o perioadă de incubație de 5 zile.

Oamenii se pot infecta de la animale?

Coronavirusurile sunt o familie largă de virusuri. Unele determină boli în cazul oamenilor, altele infectează doar animalele. Extrem de rar, coronavirusurile care infectează doar animalele pot infecta și oamenii. Aceasta e situația în cazul COVID-19. Virusurile (MERS) și (SARS) sunt alte două exemple de virusuri, care provin de la animale și apoi au infectat și oamenii. SARS a fost transmis prin intermediul unei pisici.  Iar MERS prin intermediul cămilelor și a dromaderilor.

Ca să vă protejați:

• evitați contactul direct cu animalele
  • evitați contactul cu suprafețe neigienizate care vin în contact cu animalele.

Foto: Gerd Altmann de la Pixabay