COVID-19: animalele de companie

Animalele de companie transmit boala? Coronavirusurile se răspândesc de la animal la animal și, rar, de la animal la om. COVID-19 este un virus care s-a transmis de la animal la om. Se pot infecta animalele de companie? COVID-19: animalele de companie. Vezi detalii!

Coronavirusurile sunt o familie largă de virusuri. Unele determină boli în cazul oamenilor, altele infectează doar animalele. Extrem de rar, coronavirusurile care infectează doar animalele pot infecta și oamenii. Aceasta e situația în cazul COVID-19. Virusurile (MERS) și (SARS) sunt alte două exemple de virusuri, care provin de la animale și apoi au infectat și oamenii. COVID 19 se răspândește de la persoană la persoană, în comunități.

COVID-19: animalele de companie

Până acum, nu există date că virusul ar putea infecta animale de companie.  Dar pentru că aceste tipuri de virusuri, coronavirusurile, afectează animalele preponderent, sunt necesare măsuri de protecție.

Animalele de companie. Măsuri de protecție:

• E sigur dacă vă spălați pe mâini, după ce puneți mâna pe animale
  • E sigur dacă vă spălați pe mâini, după ce interacționați cu proprietarii animalelor de companie

Animalele de companie lângă un bolnav confirmat

Dacă ați fost infectat cu COVID-19, nu mai trebuie sa stați în preajma animalelor, așa cum nu trebuie să interacționați cu alți oameni. Dacă e posibil, rugați un vecin să le furnizeze apă și mâncare.

Dacă sunteți bolnav:

• nu puneți mâna pe mâncarea animalului
  • nu îl mângâiați
  • nu îl lăsați să vă lingă

COVID-19: animalele de companie, masca

Purtați mască atunci când interacționați cu animale de companie, dacă aveți semnele unei infecții respiratorii.

Sursa: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/faq.html#protect

Foto: Robert Oprea