Ce este inflamația?

inflamatia

Inflamația este o funcție vitală a sistemului imunitar înnăscut. Acesta o declanșează imediat după ce detectează un agent patogen invadant sau un țesut deteriorat.

În apropierea zonei deteriorate, pereții unor mici vase de sânge numite capilare se extind pentru a aduce mai mult sânge în zonă.

• De asemenea, pereții capilarelor devin mai poroși, astfel încât fluidelor, proteinelor și celulelor albe din sânge li se permite să migreze în spațiile dintre celulele din țesutul afectat – un pas necesar pentru a izola o zonă infectată.
  • Zona devine apoi fierbinte, roșie și umflată din cauza fluxului sanguin crescut și a acumulării de lichide.
  • Presiunea acumulată de lichid și moleculele inflamatorii, care sunt atrase în zonă, pot irita fibrele nervoase și pot duce la durere.

Ca urmare a acestor modificări, este posibil ca țesutul din zona inflamată să nu poată funcționa așa cum ar trebui.

De exemplu, este posibil să nu puteți merge dacă aveți o gleznă răsucită sau să înghițiți corect dacă aveți dureri în gât.

Etapa finală a procesului inflamator este întreruperea și repararea. Odată ce agentul patogen sau substanța nocivă a fost eliminată, începe repararea țesuturilor.

• Celulele supraviețuitoare se regenerează pentru a le înlocui pe cele deteriorate.
  • Celulele care fac parte din structuri mai puțin complexe, cum ar fi suprafața pielii, cresc repede cu ușurință.
  • Celulele din organele mai complicate, cum ar fi ficatul sau glandele, nu cresc în mod normal ca număr, dar pot fi solicitate să facă acest lucru după ce au apărut leziuni.
  • Dacă este imposibil să recrească țesutul normal la locul inflamației, se poate forma țesut cicatricial pentru a completa deficiențele.

Cum se transformă inflamația acută în inflamație cronică?

Dacă amenințarea rămâne și răspunsul imun este declanșat în mod constant sau dacă o persoană are o afecțiune care determină sistemul imunitar să reacționeze (ca și cum ar exista o amenințare), răspunsul inflamator poate continua și poate deteriora corpul în loc să-l vindece.