Cafea înainte de sport. De ce consumăm mai multe grăsimi?

cafea

Cafea înainte de sport. De ce consumăm mai multe grăsimi? Arderea mai multor grăsimi din organism după ingerarea cofeinei poate fi explicată prin interacțiunea dintre cofeină și acizii grași din corpul nostru. Arderea grăsimilor după cofeină a fost cu până la 11% mai mult dimineața și cu 29% mai mult după-amiaza.

 

Un studiu realizat la Universitatea din Granada a raportat – consumul de cofeină cu o jumătate de oră înainte de exerciții aerobe poate ajuta oamenii să ardă grăsimi.

În studiu, 15 bărbați (în vârstă de aproximativ 32 de ani) au ingerat pudră de cofeină (aproximativ 3 mg pe kilogram de masă corporală – echivalentul unei cafele mari la filtru ) sau placebo cu 30 de minute înainte de exerciții.

  • Participanții au finalizat apoi un total de patru probe.
  • Studiul a utilizat un design experimental „triplu orb” – ceea ce înseamnă că participanții, cercetătorii și statisticianul nu știau cine a consumat sau nu cofeină în timpul fiecărui proces. Pentru a se asigura că participanții au fost expuși la aceleași condiții ca și ceilalți, cercetătorii s-au asigurat că au trecut cel puțin trei ore de la ultima masă înainte ca cafeina sau placebo să fie ingerate.
  • Cercetătorii au descoperit că, în comparație cu grupul placebo, consumul de cofeină a dus la arderea mai multor grăsimi în timpul exercițiului. Arderea grăsimilor după cofeină a fost cu până la 11% mai mult dimineața și cu 29% mai mult după-amiaza.
  • Arderea mai mare a grăsimilor după-amiaza ar putea fi explicată prin concentrația mai mare de adrenalină din corpul nostru, care are loc ca răspuns la exercițiile de după-amiază.

 

Cum interacționează cofeina cu grăsimile din organism?

Arderea mai multor grăsimi din organism după ingerarea cofeinei poate fi explicată prin interacțiunea dintre cofeină și acizii grași din corpul nostru.

Acizii grași sunt elementele constitutive ale grăsimilor și furnizează organismului energie.

Cofeina favorizează lipoliza (procesul prin care se descompun grăsimile) datorită eliberării unei cantități mai mari de adrenalină.

 

  • Acești acizi grași descompuși sunt eliberați în sânge și transportați către mușchi pentru a fi folosiți ca energie.
  • Cafeină determină creșterea cheltuielilor de energie.

 

Compusul adenozină – în condiții normale – promovează somnul și suprimă excitația.

  • Cofeina și adenozina concurează pentru aceiași receptori din creier.
  • Când beți cafea (cofeina), adenozina este mai puțin capabilă să se lege, provocând o stimulare mai mare a sistemului nervos central.
  • În timpul exercițiului, acest lucru înseamnă că sunt utilizate mai multe fibre musculare în timpul mișcării.
  • În plus, oamenii simt că exercițiile fizice necesită mai puțin efort după consumul de cofeină.
  • De asemenea, consumul de cofeină înainte de efort s-a dovedit că face exercițiul fizic mai plăcut.

 

Când faceți exerciții fizice fără a mânca înainte, oxidarea grăsimilor este în mod natural mai mare.

 

 

Leave a Reply

avatar
  Inscriete pt notificari  
Notify of